دسته‌ها
فروش پیانو

فروش پیانو در بیرجند

فروش پیانو در بیرجند

فروش پیانو در بیرجند

تاریخچه پیانو

هنگام صحبت در مورد تاریخ پیانو، باید به سازهای اولیه اشاره کرد که راه آن را هموار کردند.

اولین ساز در تاریخ که دارای صفحه کلید بود، هیدرولیس، پیش ساز ارگان مدرن بود.

این بنا در یونان حدود سال 220 قبل از میلاد ساخته شده است.

در قرن دوم هجری از این عضو معمولاً در جشن های مهم یونان و امپراتوری روم استفاده می شد.

اولین صفحه کلیدها با دست، مچ، مشت، زانو یا پا پخش می شدند.

خرید پیانو در بیرجند

فروش پیانو تهران

مقیاس ها تا قرن سیزدهم بیشتر از مقیاس رنگی دوازده تنی که امروزه استفاده می کنیم دیاتونیک بود.

پیانو مبتنی بر نوآوری های فنی قبلی است.

قرن 14 و 15 شاهد تولید انواع مختلف سازهای زهی صفحه کلید بود.

برخی با چکش، از جمله چکر، ماسه های تند و کلاویکورد آمده بودند.

برخی از آن ها سازهای کنده شده بودند، از جمله بکر، اسپینت و هارپسیکورد.

پیانوی مدرن توسط بارتولومئو کریستوفوری (1631–1731) از پادوا اختراع شد.

فروش پیانو آکوستیک در بیرجند

وی یک سازنده ساز هنجار ساز بود که توسط فردیناندو دی مدیچی، شاهزاده بزرگ توسکانی، به عنوان حافظ سازها استخدام شد.

اولین پیانوی که وی ساخت حدود سال 1700 یا 1698 بود.

مورخان در مورد تاریخ دقیق با هم توافق ندارند.

صفحه کلید با طرح امروز صفحه کلید پیانو متفاوت به نظر می رسید.

کلیدهای طبیعی سیاه بودند در حالی که تصادفات سفید بودند.

این سباستین لوبلانک بود که پیشنهاد تعویض کلیدهای سیاه و سفید را داد.

سه پیانوی کریستوفوری که امروز زنده مانده اند مربوط به دهه 1720 است.

قیمت پیانو بیرجند

پیانوی بزرگ تاریخچه پیانو هارپسیکورد و کلاویکورد

در زمان اختراع پیانو توسط بارتولومئو کریستوفوری، محبوب ترین سازهای صفحه کلید، تارپیس و کلاویکورد بودند.

هر دو این سازها مانند پیانویی بودند که امروزه وجود دارند.

تفاوت عمده آن ها با پیانوی مدرن در نحوه تولید صدای آن هاست.

در یک کلاویکورد رشته ها توسط تانژانت زده می شوند، در حالی که در چنگ زنی توسط ماسوره ها کنده می شوند.

مرکز فروش پیانو در بیرجند

پیانو به احتمال زیاد به عنوان تلاشی برای تلفیق صدای بلندی چنگ با کنترل ترقوه شکل گرفته است.

کریستوفوری توانست مشکل اساسی مکانیکی طراحی پیانو را حل کند:

چکش باید کلید را بزند اما در تماس با آن نباشد.

این مشکل کلاویکورد بود:

تانژانت در تماس با سیم کلاویکورد باقی ماند و در نتیجه صدا را خیس کرد.

علاوه بر این، ضروری بود که چکش به حالت استراحت خود برگردد بدون اینکه با شدت از بین برود، و این ساز اجازه می دهد که یک نت را به سرعت تکرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *